W drodze do uniwersalności

Zmiana modelu sprzedaży wobec klientów indywidualnych i uruchomienie bankowości korporacyjnej mają wprowadzić LUKAS Bank do grona banków uniwersalnych. Pierwsze efekty już widać - podczas czerwcowo-lipcowej kampanii bank sprzedał 98.000 produktów.

LUKAS Bank, od kilku miesięcy wdrażający strategię rozwoju bankowości uniwersalnej, zmienił podejście do obsługi klienta detalicznego. Nie chce już czekać na klientów w placówkach, lecz postanowił działać bardziej proaktywnie: dzwonić do nich i aktywnie zapraszać na spotkania. Pracownicy wybranych placówek podczas pięciotygodniowej kampanii umówili spotkania z ponad 20 tysiącami wytypowanych wcześniej klientów. Poza nawiązaniem relacji, co było celem podstawowym akcji, sprzedali oni wytypowanym i innym klientom łącznie 98.243 produktów w, w tym 9 565 kont osobistych.

- To nie była jednorazowa akcja. Będziemy pracować w ten sposób już na stałe. Uważam, że proaktywny kontakt z klientem, poznanie jego potrzeb i doradzenie w jaki sposób mógłby najlepiej sfinansować swoje projekty są niezbędnym elementem nawiązywania długoterminowych relacji - wyjaśnia Philippe Marie, wiceprezes zarządu LUKAS Banku.
Bank koncentruje się na klientach z aktywnym kontem. Określa je jako takie, na które wpływa wynagrodzenie oraz poprzez które klient dokonuje regularnie transakcji bezgotówkowych. Na koniec pierwszego półrocza tego roku LUKAS prowadził łącznie 966 tys. rachunków osobistych.

- Kampania, którą przeprowadziliśmy w czerwcu na początku lipca przyniosła nam 9.565 nowych kont osobistych, wszystkie z deklaracją przelewu wynagrodzenia. Oczywiście czas pokaże czy wszystkie będą aktywne, ale jesteśmy z wyników tej kampanii bardzo zadowoleni - dodaje prezes Marie.

Poza ROR’ami bank chce aktywniej wejść na rynek kredytów hipotecznych. Od listopada 2009 roku uczestniczy w programie Rodzina na Swoim. W najbliższym czasie powróci też do udzielania ich w euro.

- Na razie nasz udział w rynku kredytów hipotecznych nie jest duży, szacuję go na ok. 1,5 proc. Mamy jednak wiele niewykorzystanych tu możliwości, liczę więc, że nasza pozycja wzrośnie w najbliższym czasie - prognozuje Marie. W pierwszych 6 miesiącach tego roku bank sprzedał kredytów hipotecznych na ponad 320 mln zł.

LUKAS Bank, tradycyjnie związany z rynkiem consumer finance (kredyty gotówkowe, ratalne, samochodowe, karty kredytowe), nie zamierza z niego zrezygnować. Chce zachować w nim co najmniej 6-proc. udział. Na wrzesień planuje dużą kampanię reklamową kredytów, w tym także gotówkowych. Do niedawna bank miał nawet podzieloną sieć sprzedaży na centra kredytowe, w których można było zaciągnąć kredyt gotówkowy, samochodowy albo dostać kartę kredytową oraz klasyczne placówki bankowe. Ostatni rok bank poświęcił na transformację centrów kredytowych w placówki bankowe. Sieć banku liczy obecnie 441 placówek, a do końca 2013 r. ich liczba ma się zwiększyć do 600.

W grudniu LUKAS uruchomi bankowość dla przedsiębiorstw. Powstanie pierwsze centrum korporacyjne w Warszawie. Bank będzie celował w firmy o rocznych przychodach między 10 a 200 mln zł. Wraz z innymi spółkami grupy Credit Agricole Polska (CA-CIB i EFL Europejski Fundusz Leasingowy) będzie mógł im świadczyć pełen zakres usług.

Zobacz także

Poznaj Credit Agricole Bank Polska
YouTubeFacebook