LUKAS zmienia markę

Najlepszym kontem dla młodych LUKAS Bank zainauguruje zmianę nazwy na Credit Agricole Bank Polska. Do 2014 roku chce dołączyć do grona najlepszych banków uniwersalnych w Polsce.

W dziesiątą rocznicę zakupu Lukasa przez francuską grupę Credit Agricole, już za tydzień jej logo i nazwa pojawią się na oddziałach polskiego banku. Od początku istnienia koncentrował się on na kredytach ratalnych i mimo świetnej rozpoznawalności wśród klientów, tylko z takimi kredytami się kojarzy. Tymczasem bank ma ambicję dołączenia do najlepszych banków uniwersalnych. Ma w tym pomóc przyjęcie marki właściciela.

Do końca 2014 r. bank pod nową nazwą (Credit Agricole Bank Polska) chce pozyskać 300 tys. nowych kont, co oznacza przyrost o 30 proc. Aby zrealizować ten cel, skieruje ofertę do nowych grup docelowych, między innymi osób młodych - m.in. rozpoczynających studia, podejmujących pierwszą pracę. To z myślą o nich będzie promował jako pierwszy produkt pod nazwą "1.Konto".
- Z badań, które zleciliśmy agencji MilwardBrown wynika, że z bankiem, w którym otworzymy pierwsze w swoim życiu konto, chcemy zostać na dłużej. Młodzi ludzie oczekują przede wszystkim przystępnych cen, stabilności banku, a także łatwej dostępności. - mówi Philippe Marié, wiceprezes LUKAS Banku, szef grupy Crédit Agricole w Polsce. - Wśród wszystkich kont otwieranych w bankach w Polsce, ponad 70 proc. to właśnie pierwsze konta - dodaje.

Bank nie będzie pobierał opłat za prowadzenie "1.Konta", za przelewy internetowe i za kartę debetową. Udostępni też bezpłatnie 3.200 bankomatów, dostęp do bankowości elektronicznej oraz serwis sms. Dodatkowo bank zaproponuje 500 zł limitu w koncie na start, kredyt na prawo jazdy oraz ubezpieczenie "Bezpieczna Kieszeń" na wypadek utraty kluczy, portfela, karty czy telefonu.
W przyszłym roku odświeżona zostanie oferta pozostałych kont osobistych. Prezes Marié zapowiada także nową strategię dla małych i średnich przedsiębiorstw, w których szczególną grupą będą rolnicy.

LUKAS Bank, który jest jednym z największych wydawców kart kredytowych, przygotowuje nowości także w tym obszarze. Wszystkie karty kredytowe oraz debetowe będą brały udział w programie rabatowym. Obejmie on co najmniej 5 tysięcy partnerów, co oznacza 10 tysięcy sklepów.
- Mamy ambicję, by nasz program "Klub rabatowy CA Bank" był największym programem tego typu w Polsce. Do współpracy zaprosiliśmy nie tylko sieci ogólnopolskie, ale także silne sklepy lokalne. Założenia programu są bardzo proste - rabaty w sklepach partnerów będą naliczane od razu na kasie - wyjaśnia Marié.

Plany przedstawiane przez bank są ambitne, ale równie kosztowne. - Proces zmiany rozłożyliśmy w czasie, na przykład na przebudowę placówek wewnątrz zgodnie z nowym modelem daliśmy sobie 3 lata. Mamy zamiar być konsekwentni w realizacji naszej strategii - komentuje wiceprezes LUKAS Banku.

Strategia zakłada też rosnące wyniki finansowe. W pierwszym półroczu tego roku bank osiągnął skonsolidowany zysk netto w wysokości 64 mln zł, o ok. 50 proc. wyższy niż w całym 2010 roku. Wprawdzie przychody nie rosły ze względu na spadki w sprzedaży kredytów ratalnych, ale bank będzie je rekompensował w innych obszarach. - Obserwujemy w ostatnich miesiącach wzrost sprzedaży kredytów gotówkowych. Rozwijamy także bancassurance i produkty strukturyzowane, które będą już w przyszłym roku przynosiły przychody. Mimo inwestycji, które chcemy ponieść dla rozwoju bankowości uniwersalnej, patrzę na wyniki roku 2012 optymistycznie - dodaje Marié.

Zobacz także

Poznaj Credit Agricole Bank Polska
YouTube Facebook