"Prosto i z sensem", czyli co lubi Juliette Binoche
"Prosto i z sensem" to nowe hasło Credit Agricole Bank Polska oraz główne przesłanie kampanii wizerunkowej wprowadzającej markę Crédit Agricole dla bankowości detalicznej.
Międzynarodowa marka Crédit Agricole zastąpiła 23 września 2011 roku LUKAS Bank, a hasło "Prosto i z sensem" zastąpi "Tak powinno być w każdym banku". Credit Agricole Bank Polska przygotował nową strategię komunikacji, korzystając ze strategii i wartości marki swojego właściciela.
"Prosto i z sensem" nawiązuje do "Le bon sens a de l’avenir", co w dosłownym tłumaczeniu oznacza "Zdrowy rozsądek ma przyszłość". Obydwie wersje motta odzwierciedlają przekonanie Crédit Agricole, że - wbrew obiegowej opinii - bank jest do polubienia, a oferta instytucji finansowej może być prosta i zrozumiała. Credit Agricole chce być bankiem, który klienci lubią, gdyż wiedzą, że są tam traktowani lepiej, doradcy znają ich potrzeby i pomagają w dokonaniu najlepszego wyboru, a oferta odpowiada potrzebom i ma przystępną cenę. Jak mówi Jędrzej Marciniak, członek zarządu odpowiedzialny za marketing banku - Credit Agricole to bank, dla którego klient jest w centrum uwagi. To bank, w którym wszystko jest proste i sensowne. To prosta i sensownie przedstawiona oferta oraz proste i sensowne usługi bankowe.
Po raz pierwszy nowe hasło pojawi się w kampanii wizerunkowej Credit Agricole Bank Polska, która wystartuje 18 października. Jej twarzą została laureatka Oscara, Cezara i Złotej Palmy - Juliette Binoche - wybitna francuska aktorka, znana z takich filmów jak "Trzy kolory. Niebieski" Krzysztofa Kieślowskiego, "Angielski pacjent" czy "Czekolada".
- Chcieliśmy wesprzeć wprowadzenie marki Crédit Agricole na polski rynek bankowości detalicznej autorytetem osoby kojarzonej z Francją i Polską. Miała ona jednocześnie reprezentować wartości naszego banku - wiarygodność, profesjonalizm, dostępność i przyjazność. Wybór Juliette Binoche był dla nas oczywisty. Jest ona niezwykle ciepłą, pełną uroku, mądrą kobietą, na którą patrzy się z przyjemnością, której można zaufać i polubić. - dodaje Marciniak.
Dodatkowym argumentem przemawiającym za kandydaturą Juliette Binoche był fakt, że jej babcia urodziła się w Częstochowie, a sama aktorka wielokrotnie publicznie mówiła o swoich polskich korzeniach. Film reklamowy pokazuje bank przez pryzmat tego, co lubią, a czego nie lubią klienci banków. Lekka konwencja filmowego kolażu w prosty, a jednocześnie niezwykle atrakcyjny sposób ilustruje motto Credit Agricole Bank Polska - "Prosto i z sensem."
Kreację kampanii przygotowała agencja NestPoint. Spot reklamowy wyreżyserowała jedna z najbardziej obiecujących polskich reżyserek młodego pokolenia Małgorzata Szumowska. W jej ostatnim filmie w roli głównej zagrała właśnie Juliette Binoche. Autorem zdjęć jest Michał Englert, mający na swoim koncie m.in. nagrodę za najlepsze zdjęcia, zdobytą na 33. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni do obrazu "33 sceny z życia" Szumowskiej.
W kampanii, trwającej od 18 października do 13 listopada 2011, zostaną wykorzystane spoty o długości 45, 30 i 5 sekund. Oprócz telewizji, reklamy pojawią się także w prasie i radio oraz na witrynach placówek i wielkoformatowych nośnikach reklamowych w wybranych miastach w Polsce.
Nowa kampania zainauguruje realizację strategii komunikacyjnej, która ma sprawić, by poziom rozpoznawalności marki Crédit Agricole wzrósł do 70 proc. w ciągu najbliższych trzech lat.
Zapraszamy do zapoznania się ze spotem reklamowym Credit Agricole na stronie facebook.com/CreditAgricoleBankPolska