CA Express - nowa marka na rynku kredytów
Rozwój sieci partnerskiej o 150 biur kredytowych zakłada w tym roku bank Credit Agricole. Chce także mocniej wejść we współpracę z franczyzobiorcami, zwiększając i liczbę placówek, i ich ofertę produktową.
W ostatnich miesiącach dużo mówi się o zamykaniu placówek przez banki i inwestowaniu w bankowość elektroniczną czy mobilną. Inny pomysł na rozwój ma Credit Agricole. Poza siecią 425 własnych oddziałów, bank ten ma 37 placówek franczyzowych i 371 biur kredytowych. Te ostatnie udzielają tylko kredytów gotówkowych. I tu właśnie bank stawia na największą ekspansję. Chce w tym roku pozyskać 150 nowych biur i intensywnie poszukuje chętnych do współpracy.
- Stojąc przed decyzją - przy określonym budżecie - otwierać nowe placówki czy inwestować w zdalne kanały, znaleźliśmy, naszym zdaniem, optymalne wyjście: z jednej strony inwestujemy w kanały zdalne, na przykład w tym roku wdrożymy aplikację mobilną, a jednocześnie rozwijamy sieć fizyczną - poprzez rozbudowę sieci partnerskiej. - wyjaśnia Joanna Tomicka-Zawora, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole, nadzorująca sieć detaliczną.
Od początku roku bank otworzył już ponad 60 nowych biur. W ubiegłym roku sprzedaż kredytów gotówkowych wyniosła ponad 3,5 mld zł, z czego sieć partnerska wygenerowała prawie 20 proc.
- W tym roku udział ten powinien się utrzymać, zakładamy wzrost sprzedaży kredytów gotówkowych w całej sieci, czyli także własnej. - dodaje prezes Tomicka.
I nowe, i dotychczasowe biura kredytowe już wkrótce będą posługiwały się specjalnie przygotowanym logo - CA Express. Bank wybrał też natomiast najbardziej perspektywiczne lokalizacje biur. Chce, aby wykorzystywały one dostępny potencjał rynkowy i nie pokrywały się z już istniejącymi placówkami.
- Na początek wybraliśmy ponad 100 powiatów, w których widzimy największe możliwości i tam kierujemy na razie naszą ofertę dla nowych współpracowników - agentów - zdradza Joanna Tomicka - Zawora.
W drugiej połowie roku natomiast bank chce zająć się rozwojem sieci franczyzowej. W pierwszym kroku rozszerzy się ich oferta - poza kredytami gotówkowymi i kartami kredytowymi klienci będą mogli założyć w nich konto czy lokatę. W kolejnym kroku bank skoncentruje się na pozyskiwaniu godnych zaufania partnerów i rozbudowie sieci z obecnych 37 do 100 placówek.