W drodze do Top 3 w bancassurance

Credit Agricole konsekwentnie realizuje strategię rozwoju na rynku ubezpieczeń, aby za kilka lat osiągnąć na nim pozycję znaczącego gracza. Bank wprowadza do swojej oferty kolejne ubezpieczenia, rozbudowuje program podnoszenia kompetencji doradców i pracuje nad umożliwieniem klientom obsługi ubezpieczeń przez Internet i aplikację mobilną.

Pełna oferta produktów

Na początku roku Credit Agricole wprowadził dwa indywidualne ubezpieczenia – nieruchomości Pakiet Dom oraz Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym. Dotychczas ubezpieczenie OC w życiu prywatnym występowało tylko w polisach mieszkaniowych, natomiast Credit Agricole, jako jedyny bank uniwersalny w Polsce, oferuje je jako odrębną polisę. Już wkrótce planowana jest kolejna premiera produktowa. Na przełomie lipca i sierpnia pojawi się ubezpieczenie turystyczne, dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży tego banku, również przez Internet i aplikację mobilną.

- Sprzedaż ubezpieczeń to bardzo ważny obszar naszej działalności. Nie chcemy ograniczać się do sprzedaży polis powiązanych z kredytami i kartami, chcemy mocno rozwijać ofertę ubezpieczeń stand-alone, dostępnych niezależnie. Nasza oferta ubezpieczeniowa jest jedną z najbardziej kompleksowych ofert ubezpieczeń ochronnych na rynku bancassurance i wciąż jest uzupełniana. Ubezpieczenia generują ponad 10 proc. naszych przychodów pozaodsetkowych. Chcemy, aby w przyszłości było to nawet 15-20 proc. - komentuje Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole.

Przy tworzeniu nowych produktów bank współpracuje z towarzystwami ubezpieczeniowymi grupy kapitałowej Crédit Agricole: Crédit Agricole Life Insurance Europe, Credit Agricole Towarzystwa Ubezpieczeń, Crédit Agricole Creditor Insurance Life Limited & Crédit Agricole Creditor Insurance Non-Life Limited.

Doradca wciąż najważniejszy

Jak pokazują badania Maison&Partners o rynku bancassurance w Polsce*, przeprowadzone na zlecenie banku Credit Agricole, klienci wciąż niezbyt wysoko oceniają swoją wiedzę o ubezpieczeniach. Z tego powodu przy wyborze odpowiedniej polisy potrzebują doradcy. Szczególnie takiego, który wie, co dzieje się w ich życiu, zna ich potrzeby. Z myślą o rozwoju kompetencji doradców w ubiegłym roku Credit Agricole wprowadził trzystopniowy program rozwoju. Sieć sprzedaży współpracuje również na co dzień z trenerami Credit Agricole Towarzystwa Ubezpieczeń.
- Cieszymy się z relacji, jakie nasi doradcy mają z klientami. To na nich budujemy siłę marki Credit Agricole. Mocno stawiamy na rozwój wiedzy i umiejętności dobrej i odpowiedzialnej sprzedaży ubezpieczeń. Właśnie wysokie kompetencje doradców pozwalają prawidłowo zidentyfikować potrzeby klienta i dopasować odpowiedni produkt. - uzupełnia prezes Marciniak.

Ubezpieczenie – czy na pewno w banku?

Czy kupno ubezpieczenia w banku to na pewno dobry pomysł? Na to wygląda. Model ten od lat sprawdza się w Europie, a we Francji Grupa Crédit Agricole jest liderem rynku bancassurance.
Jak pokazują wspominane już badania Maison&Partners, zalety kupna ubezpieczenia w banku widzą również klienci w Polsce. Wśród największych korzyści wymieniają wygodę – wszystkie produkty można kupić w jednym miejscu, podczas jednego spotkania, a dodatkowo skorzystać z porady osobistego doradcy. Badanie pokazuje też, że klienci mają większe zaufanie do banków niż do towarzystw ubezpieczeniowych. W ich ocenie fakt, że bank jest dużą międzynarodową instytucją, stanowi dodatkową gwarancję bezpieczeństwa.
Grupa Crédit Agricole jest bez wątpienia dużą i stabilną instytucją. Jest numerem 1 we Francji oraz jedną z największych grup bankowych w Europie. Działa od prawie 200 lat, teraz już w 52 krajach na świecie. - dodaje Olivier Sperat – Czar, Dyrektor CALIE Europe S.A. Odział w Polsce, Wiceprezes Zarządu Credit Agricole Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

* Badanie "Ocena potencjału rynku bancassurance" przeprowadzone przez Maison&Partners dla Credit Agricole Bank Polska S.A. w kwietniu 2016 r.

Zobacz także

Poznaj Credit Agricole Bank Polska
YouTubeFacebook