Credit Agricole zwiększa dostępność dla niesłyszących klientów

Bank Credit Agricole zachęca do korzystania ze swoich usług wszystkie osoby głuche i słabosłyszące. We wszystkich placówkach banku, a także w telefonicznym Contact Center, niesłyszący klienci mogą porozumiewać się przy użyciu Polskiego Języka Migowego. Część placówek została wyposażona również w pętle indukcyjne.

Korzystanie z usługi tłumaczenia mowy na polski język migowy (PJM) jest bezpłatne i bardzo proste. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem połączenia wideo na smartfonie doradcy bankowego bądź klienta. Wystarczy połączyć się przez Internet ze stroną: tlumacz.migam.org i w wyszukiwarkę wpisać nazwę „Credit Agricole”, by połączyć się z tłumaczem, który pośredniczy w rozmowie klienta z doradcą. Podobnie działa to w przypadku rozmowy z doradcą telefonicznym: wystarczy, że klient połączy się z tłumaczem, a ten w jego imieniu zadzwoni na infolinię banku.

W Credit Agricole usługa jest dostępna od poniedziałku do soboty, w godz. 8.00-20.00. Na spotkanie z udziałem tłumacza języka migowego online nie trzeba się wcześniej umawiać.

- Osoby głuche mają takie same potrzeby, jak wszyscy słyszący i tak samo chcą korzystać z życia i usług bankowych. Dlatego wychodzimy naprzeciw ich potrzebom. Wiemy, że pierwszym językiem głuchych jest język migowy, który ma odrębną gramatykę i składnię od mówionego języka polskiego. W związku z tym głusi mają trudności ze zrozumieniem tekstu pisanego w języku polskim, a osoba nieznająca języka migowego ma problem ze zrozumieniem szyku zdań napisanych przez osobę niesłyszącą. Dlatego potrzebny jest tłumacz - wyjaśnia Anna Filipowicz, dyrektor Biura Jakości Obsługi w Credit Agricole.

Zdalny system tłumaczenia języka migowego bank uruchomił we współpracy z firmą Migam. Jest to element projektu „Zamieniam się w słuch” realizowanego w Credit Agricole od stycznia br. Program ma na celu poprawę standardów obsługi osób z problemami słuchu, a także zmianę postrzegania osób niesłyszących i ich integracji z resztą społeczeństwa.

- Credit Agricole to bank dostępny. Dzięki usłudze Tłumacza Migam, każdy głuchy może zostać prawidłowo obsłużony. Najważniejszy jest wysoki profesjonalizm naszych tłumaczy, którzy mają bardzo duże doświadczenie i gwarantują, że nie będzie żadnych wątpliwości po stronie klienta - podkreśla Przemysław Kuśmierek, prezes Migam.

System zdalnego tłumaczenia Migam jest dostępny we wszystkich placówkach własnych banku i w placówkach partnerskich działających pod marką Credit Agricole w całej Polsce. Dodatkowo, 10 oddziałów w największych miastach wyposażonych zostało w pętle indukcyjne, czyli urządzenia wzmacniające sygnał dźwiękowy i ułatwiające rozmowę klientom korzystającym z aparatów słuchowych.

Bank udostępnia również wzory dokumentów dotyczących podstawowych produktów bankowych (np. umowę i regulamin konta oraz umowę i regulamin karty kredytowej) w formie dostosowanej do potrzeb osób z problemami słuchu lub wzroku. W każdej placówce, a także poprzez telefoniczną infolinię banku klienci mogą zamówić te dokumenty np. w wersji tłumaczonej na PJM, w formie wydruku w alfabecie Braille’a albo w pliku audio.

- W ten sposób zwiększamy dostępność naszych usług, a także komfort klientów z wadami w słuchu, którzy zechcieliby korzystać z naszego banku. Serdecznie wszystkich do tego zapraszam - zachęca Anna Filipowicz.

Poznaj Credit Agricole Bank Polska
YouTubeFacebook