Credit Agricole włącza się do sprzątania świata i wspiera projekt Plastic Odyssey

Credit Agricole Bank Polska został partnerem międzynarodowego projektu „Plastic Odyssey”, którego misją jest walka z nadmiarem plastikowych odpadów w morzach i oceanach. Wkrótce z portu w Marsylii wyruszy w rejs dookoła świata specjalny statek-laboratorium, którego załoga będzie uczyć lokalne społeczności na czterech kontynentach recyklingu i przetwarzania plastikowych śmieci.

Ekspedycja wyruszy 1 października. W czasie trzyletniego rejsu "Plastic Odyssey" odwiedzi ponad 30 portów w Afryce, Ameryce Łacińskiej, Azji i Europie. Na każdym postoju załoga statku spotka się z lokalnymi przedsiębiorcami i pomoże im w uruchamianiu działalności recyklingowej.

- Misją naszego projektu jest uświadamianie lokalnym społecznościom, że plastikowe odpady mogą być wartościowym surowcem do wytwarzania nowych przedmiotów lub paliwa. Dlatego warto je zbierać i ponownie wykorzystywać. Wyrzucone do wody błyskawicznie zamieniają się w mikrocząsteczki, które zabijają życie w wodzie - wyjaśnia Alexandre Dechelotte, Chief Operating Officer "Plastic Odyssey".

Szacuje się, że w morzach i oceanach pływa obecnie ponad 5 mld ton śmieci. Co minutę do wody trafia 20 ton nowych odpadów. Są wszędzie: w chłodnym Bałtyku, gorących wodach Morza Czerwonego i w wodach wielkich oceanów. W wielu krajach, w każdy trzeci weekend września odbywa się wielka akcja sprzątania. Przedsięwzięcie ma na celu zbieranie odpadów porzuconych w lasach, parkach, na łąkach, czy w rzekach. Jest także pretekstem do przypominania o problemie nadmiernego zaśmiecenia Ziemi.

- Problem jest globalny i dotyczy także Polski. Co roku w naszym kraju na rynek trafia ponad 5 mln ton plastikowych opakowań i tylko nieco ponad 20 proc. jest poddawanych recyklingowi. Reszta trafia na wysypiska, do lasów, do rzek i do morza. Przy okazji "Sprzątania Świata" chcemy o tym przypomnieć i zachęcić do ograniczenia zużycia jednorazowego plastiku przy jednoczesnym zwiększeniu poziomu jego odzysku i recyklingu - mówi wrocławski ekolog i podróżnik Dominik Dobrowolski.

Bank Credit Agricole, wspólnie ze spółką leasingową EFL i Dominikiem Dobrowolskim od blisko trzech lat organizują kampanię edukacyjną #mniejplastiku, która wpisuje się w misję i cele projektu „Plastic Odyssey”.

- Staramy się zmieniać świadomość ludzi, że nadmiar plastiku w środowisku jest naszym wspólnym problemem i dlatego wspólnie musimy się z nim zmierzyć. Uczymy, że zmniejszenie ilości plastikowych odpadów nie musi być dużym wysiłkiem: wystarczy kupować rzeczy wielorazowego użytku, rezygnować ze zbędnych opakowań i porządnie segregować śmieci, żeby łatwo było je przerobić - wyjaśnia Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole. - Przypominamy o tym w ramach wielu naszych akcji: Wiślanej Odysei, Akcji Czysta Odra, czy w kampanii #WyzwanieOszczędzanie. Przy okazji rejsu "Plastic Odyssey" ten przekaz rozniesie się na cały świat - dodaje.

Warto dodać, że bank Credit Agricole i EFL są również jednymi z inicjatorów akcji "ODROdzenie" - czyli kampanii edukacyjnej na temat roli życia w rzece i jej wpływu na życie ludzi, połączoną ze zbiórką pieniędzy na rzecz odtworzenia zniszczonego ekosystemu Odry. Zbiórkę można wesprzeć tutaj: www.siepomaga.pl/odrodzenie

Poznaj Credit Agricole Bank Polska
YouTubeFacebook