Credit Agricole stawia na przedsiębiorczych klientów
Credit Agricole Bank Polska oferuje mikroprzedsiębiorcom możliwość sfinansowanie zakupu nowych lub używanych pojazdów, maszyn i urządzeń aż do 100 proc. wartości inwestycji. Bank proponuje elastyczny harmonogram spłat dopasowany do ich zdolności kredytowej oraz sezonowości prowadzonej działalności gospodarczej.
W ubiegłym roku 30 proc. respondentów z mikroprzedsiębiorstw dokonało inwestycji lub takie planuje w roku 2012. Natomiast w przypadku właścicieli małych firm ten odsetek sięga aż 54 proc. Tak wynika z raportu Finanse MSP 2011. Rynek usług bankowych przygotowanego przez firmę Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo.
Właśnie dlatego coraz więcej banków stara się pozyskać klientów z tego sektora. Credit Agricole Bank Polska, który od niedawna rozwija swoją ofertę produktową adresowaną dla mikro- i małych przedsiębiorstw, zdecydował się na uproszczenie procesu przyznawania kredytu inwestycyjnego, a tym samym na szereg ułatwień dla firm, starających się o jego przyznanie.
Przedsiębiorcy mogą liczyć na długi okres kredytowania - aż do 5 lat. Nie muszą również przedstawiać biznesplanu, prognoz finansowych oraz przedkładać zaświadczeń z Urzędu Skarbowego. Wystarczy, że do wniosku kredytowego złożą oświadczenie o odprowadzaniu składek na ZUS. Credit Agricole nie pobiera również dodatkowych opłat w przypadku ustanowienia zabezpieczenia w postaci przewłaszczenia środka trwałego. Natomiast przedstawiciele wolnych zawodów mogą ubiegać się o kredyt inwestycyjny już po upływie sześciu miesięcy od rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej.
- Credit Agricole, proponując przedsiębiorcom elastyczną ofertę kredytową, chce stać się dla small business-u partnerem, który pomoże im rozwijać się także w sytuacji, gdy prognozy gospodarcze nie są najlepsze. Uważamy, że spowolnienie gospodarcze - w przypadku osób przedsiębiorczych, prowadzących własne biznesy - może być dobrym momentem na zaistnienie na rynku. Wiemy, że elastyczność, kreatywność, a także determinacja właścicieli mikro- i małych przedsiębiorstw jest tak duża, że przy wsparciu finansowym z naszej strony mają szansę na odniesienie sukcesu - podkreśla Tomasz Tchorowski, segment manager w pionie małych przedsiębiorstw w Credit Agricole Bank Polska.
Polska zajmuje szóste miejsce wśród krajów Unii Europejskiej pod względem liczby przedsiębiorstw aktywnych, z nieco większą niż w pozostałych państwach Według danych GUS - MSP generują prawie połowę polskiego PKB (48,4%), przy czym najmniejsze przedsiębiorstwa prawie jedną trzecią (30,4%).